KARTY

Karta płatnicza to elektroniczny instrument płatniczy, przy użyciu którego posiadacz rachunku może dysponować rachunkiem samodzielnie lub poprzez pełnomocnika (użytkownika karty).

Dysponowanie rachunkiem polega na dokonywaniu w kraju, a w przypadku kart międzynarodowych – także za granicą, operacji gotówkowych (np. wypłata środków pieniężnych w bankomatach, terminalach POS lub innych urządzeniach akceptujących kartę oraz umożliwiających wypłatę) lub bezgotówkowych (płatności za nabyte towary lub usługi – w tym transakcje internetowe).

Dlaczego warto?

  • karta zapewnia całodobowy dostęp do gotówki w kraju i za granicą – poprzez sieć bankomatów z logo Visa, MasterCard, Maestro/Cirrus,
  • bezpłatne wypłaty środków za pomocą karty debetowej z sieci bankomatów SGB i BPS,
  • wygoda płacenia w sklepach oraz punktach usługowych za zakupione towary lub usługi – nie ma konieczności noszenia ze sobą gotówki,
  • możliwość bezpiecznego płacenia kartą w Internecie,
  • w każdej chwili możesz sprawdzić stan swojego konta w bankomacie,
  • możliwość zmiany PIN-u w bankomacie,
  • możliwość wykupienia ubezpieczenia do karty,
  • możliwość brania udziału w konkursach i promocjach organizowanych przez wydawców kart.

O czym trzeba pamiętać?

  • podpisz swoją kartę,
  • nigdy nie noś PIN-u razem z kartą,
  • nigdy nie zapisuj PIN-u na karcie,
  • nie udostępniaj nikomu swojego PIN-u ani hasła używanego w usłudze 3D-Secure (dotyczy płatności internetowych),
  • nie wystawiaj karty na bezpośrednie działanie promieni słonecznych oraz pola magnetycznego,
  • chroń kartę przed uszkodzeniami mechanicznymi,
  • zawsze miej przy sobie numer telefonu niezbędny do dokonania zastrzeżenia karty.

Bezpieczeństwo:

  • posługiwanie się kartą płatniczą jest w pełni bezpieczne – dokonaną operację potwierdzasz kodem PIN (w przypadku transakcji zbliżeniowych do kwoty 50,00 zł nie jest konieczne podawanie PIN-u*),
  • transakcje internetowe potwierdzane są dodatkowym hasłem nadanym przy rejestracji karty w usłudze 3D-Secure (dotyczy serwisów internetowych oferujących usługę 3D-Secure).

* terminal może wymagać potwierdzenia transakcji numerem PIN mimo zaistnienia warunków do zrealizowania transakcji zbliżeniowej

Zastrzeganie kart:

  • w przypadku utraty karty (kradzież, zagubienie) niezwłocznie należy dokonać zastrzeżenia karty; im szybciej się tego dokona, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo wystąpienia strat powstałych w wyniku nieuczciwego wykorzystania karty,
  • zastrzeżenia karty można dokonać u agenta rozliczeniowego banku pod numerem telefonu:
    • w kraju – (22) 515 31 50,
    • dzwoniąc z zagranicy – 00 48 22 515 31 50,
  • zastrzeżenia karty można dokonać dodatkowo za pomocą Systemu Zastrzegania Kart pod numerem telefonu:
    • w kraju - 828 828 828
    • dzwoniąc z zagranicy - (+48) 828 828 828
  • zastrzeżenia można dokonać przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, a następnie dokonane telefonicznie zastrzeżenie należy osobiście potwierdzić w Oddziale Banku, który wydał kartę.



Joomla templates by Joomlashine