Przejdź do treści

Centralna informacja

Centralna Informacja o rachunkach

Uzyskanie informacji o rachunkach jest możliwe dzięki wnioskowi złożonemu w dowolnym banku lub SKOK-u. Ważne, nie musi być to bank, w którym posiadamy konto. Lista banków – uczestników Centralnej Informacji. Bałtycki Bank Spółdzielczy jest uczestnikiem usługi Centralna Informacja o rachunkach (dalej: CI).

Centralna informacja pomaga:

  1. posiadaczowi rachunku będącemu osobą fizyczną oraz członkowi SKOK
  2. osobie, która uzyskała tytuł prawny do spadku po posiadaczu rachunku lub tytuł prawny do spadku po członku SKOK
  3. podmiotowi uprawnionemu
  4. zarządcy sukcesyjnemu, o którym mowa w art. 92ba ust 1. Prawa bankowego oraz art. 13d ust 1 ustawy o SKOK

Zbiorcza informacja zawiera:

  1. wskazanie podmiotów, które prowadziły albo prowadzą rachunek,
  2. numer rachunku,
  3. informację czy jest on nadal prowadzony,
  4. czy jest to rachunek wspólny,
  5. informację o umowach rachunku bankowego rozwiązanych albo wygasłych z przyczyn określonych w Prawie bankowym (z powodu śmierci posiadacza rachunku albo braku dyspozycji dotyczących rachunku przez okres 10 lat).

Zbiorcza informacja nie zawiera szczegółowych danych dotyczących rachunku. Uzyskanie takich danych, np.: wysokość salda na  rachunku, jest możliwa wyłącznie w placówce banku lub SKOK-u, w którym rachunek jest prowadzony.

 

Za uzyskanie informacji zbiorczej na podstawie pisemnego wniosku złożonego w BBS-Banku pobierana jest opłata zgodnie z Taryfą prowizji i opłat za czynności i usługi bankowe świadczone w walucie krajowej – klienci Bałtyckiego Banku Spółdzielczego.

Centralna informacja