![]() |
Szanowni Państwo, Informujemy, że na stronie Tarczy 1.0: https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-10.html#mmsp opublikowaliśmy informację na temat przedłużenia do 31 stycznia terminu dostarczania pełnomocnictw w ramach Tarczy 1.0 o następujące treści: Informujemy, że termin dostarczenia do banków dokumentów potwierdzających umocowanie osób składających wnioski w ramach programu rządowego „Tarcza Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju dla Małych i Średnich Firm” (Program) został przedłużony do dnia 31 stycznia 2021 r. Jednocześnie przypominamy, że bank nie jest zobowiązany do natychmiastowej odpowiedzi w zakresie potwierdzenia poprawności dostarczonych dokumentów. Weryfikacja dokumentów będzie dokonywana następczo w I kwartale 2021 r. Jednocześnie, w celu uniknięcia wątpliwości, informujemy, że Polski Fundusz Rozwoju S.A. nie będzie wyciągał negatywnych konsekwencji względem przedsiębiorców, którzy dostarczyli dokumenty potwierdzające umocowanie do banków po 31 grudnia 2020 r. (tj. po terminie wynikającym z umowy subwencji finansowej oraz regulaminu ubiegania się o udział w Programie), wyłącznie na podstawie dostarczenia tych dokumentów do banków w terminie 31 grudnia 2020 r. – 31 stycznia 2021 r. W stosunku do beneficjentów Programu, którzy uchybią nowemu terminowi przekazywania dokumentów potwierdzających umocowanie, zastosowanie znajdą postanowienia umowy subwencji finansowej oraz regulaminu ubiegania się o udział w Programie w zakresie dotyczącym konsekwencji nieprzedłożenia dokumentów potwierdzających umocowanie we właściwym terminie. |
![]() |
Szanowni Państwo, Bałtycki Bank Spółdzielczy informuje, że z dniem 01.01.2021 r. wchodzi w życie nowa Taryfa prowizji i opłat za czynności i usługi bankowe świadczone w walucie krajowej dla klientów instytucjonalnych. Zmiany zawarte w dokumencie obejmują:
Nowa Taryfa prowizji i opłat za czynności i usługi bankowe świadczone w walucie krajowej dla klientów instytucjonalnych dostępna jest również w placówkach Banku oraz na stronie www.bbs-bank.pl. W przypadku pytań lub wątpliwości do Państwa dyspozycji pozostają pracownicy Bałtyckiego Banku Spółdzielczego. Z poważaniem Zarząd Bałtyckiego Banku Spółdzielczego |
![]() |
Komunikat do klientów sektora bankowego w sprawie procesu występowania Wielkiej Brytanii z UE Od 1 lutego 2020 r. Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej (Wielka Brytania) nie jest państwem członkowskim Unii Europejskiej (UE), jednocześnie od 1 lutego 2020 r. do 31 grudnia 2020 r. ustanowiony został tzw. Okres przejściowy, który w praktyce oznacza, że Wielka Brytania jest związania całym prawem UE i jest traktowana jakby nadal była członkiem UE, z tą jednak różnicą, że przedstawiciele Wielkiej Brytanii nie uczestniczą w pracach instytucji UE. Okres przejściowy dobiega końca, a dzień 1 stycznia 2021 r. będzie pierwszym dniem po jego zakończeniu. Obecnie negocjowana jest umowa o przyszłych stosunkach między UE i Wielką Brytanią, która miałaby być zawarta jeszcze przed 31 grudnia 2020 roku. Mamy jednak do czynienia z procesem uwarunkowanym politycznie i nie można przewidzieć ostatecznego wyniku tych negocjacji. Niezależnie od faktu, czy umowa określająca ramy przyszłych stosunków Wielka Brytania -UE zostaje zawarta czy nie, od 1 stycznia 2021 r.:
Oznacza to, że podmioty z siedzibą w Wielkiej Brytanii oraz obywatele Wielkiej Brytanii stracą dostęp do rynku wewnętrznego UE na dotychczasowych zasadach, w tym możliwość korzystania ze swobody przepływu towarów, usług, kapitału i osób wewnętrznych UE na podstawie prawa UE. Obywatele UE oraz podmioty z siedzibą w UE stracą analogicznie dostęp na dotychczasowych zadach do rynku brytyjskiego na podstawie wspomnianych swobód gwarantowanych prawem UE. |
![]() |
Szanowni Państwo, Bałtycki Bank Spółdzielczy informuje, że z dniem 01.12.2020 r. zapisy obecnie obowiązującej Taryfy prowizji i opłat za czynności i usługi bankowe świadczone
Zmiany w opłatach - Od 1 grudnia 2020 r. zmienią się opłaty za dokonanie wpłat na inne banki i za wpłaty na opłaty skarbowe, - Od 1 lutego 2021 r. zmienią się opłaty za niektóre czynności i usługi w Taryfie prowizji i opłat za czynności i usługi bankowe – klienci indywidualni oraz Taryfie prowizji i opłat za czynności i usługi bankowe – waluty wymienialne. Informacja o zmianach zawiera Pismo informacyjne dla Klientów indywidualnych wraz z załączoną Taryfą, w której zmiany zostały wyszczególnione pogrubionym drukiem. Nowa Taryfa prowizji i opłat za czynności i usługi bankowe świadczone w walucie krajowej dla klientów indywidualnych, Taryfa prowizji i opłat za czynności i usługi bankowe świadczone w walucie krajowej dla klientów instytucjonalnych oraz Taryfa prowizji i opłat za czynności i usługi bankowe – waluty wymienialne dostępna jest w placówkach Banku oraz na stronie www.bbs-bank.pl. W przypadku pytań lub wątpliwości do Państwa dyspozycji pozostają pracownicy Bałtyckiego Banku Spółdzielczego. Z poważaniem Zarząd Bałtyckiego Banku Spółdzielczego |
![]() |
Szanowni Państwo – Beneficjenci Programu Tarcza Finansowa PFR, zgodnie z Umową Subwencji i Regulaminem Programu PFR przypominamy o obowiązku przedstawienia przez Państwa w Banku nie później niż do 31 grudnia 2020 r. dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę i złożyła oświadczenie woli jej zawarcia w imieniu Beneficjenta była uprawniona do jego reprezentowania.
albo
albo
albo
Wzory Pełnomocnictwa oraz Oświadczenia (zob. 2.2.3.1 Procedura) zawarte są w Regulaminie i zawierają wzór danych wymaganych w Pełnomocnictwie/Oświadczeniu (https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowa-pfr/regulamin_programu_tarcza_finansowa_pfr_dla_mmsp.pdf) W każdym przypadku, w tym w razie konieczności uzupełnienia braków w zakresie złożonych Dokumentów, 31 grudnia 2020 r. jest ostatecznym terminem złożenia Dokumentów przez Beneficjentów. Dopuszcza się weryfikację w rejestrach (CEIDG) w sposób zautomatyzowany przez Banki bez konieczności pozyskiwania odpisów/wydruków od Beneficjenta Dostarczenie ww. dokumentów do Banku może nastąpić w następujący sposób:
lub
lub
Z poważaniem Bałtycki Bank Spółdzielczy |
![]() |
Szanowni Klienci, Informujemy, że w celu zminimalizowania ryzyka ewentualnego rozprzestrzeniania się koronawirusa (COVID-19) oraz mając na uwadze interes publiczny, ochronę zdrowia i życia Klientów i Pracowników banku placówki BBS-Banku są czynne w godzinach od 8:00 do 15:30. W niektórych placówkach BBS-Banku liczba dostępnych Doradców może być ograniczona, a czas oczekiwania na obsługę wydłużony. W tej sytuacji zwracamy się z prośbą o ograniczenie do niezbędnego minimum osobistych wizyt w banku i rekomendujemy korzystanie z bankowości elektronicznej oraz płacenie kartami lub mobilnie, starając się używać funkcji zbliżeniowej. |
![]() |
W celu zapewnienia wysokich standardów bezpieczeństwa, od 29 października 2020 roku wprowadzona została dwuetapowa metoda autoryzacji transakcji. Kartą w internecie zapłacisz:
lub aktywując usługę 3D Secure w aplikacji SGB Mobile. Z tej formy może skorzystać klient indywidualny posiadający kartę debetową (w tym do kont walutowych). Bardzo ważne: ta czynność nie wymaga osobistego kontaktu z bankiem. Jak aktywować 3D Secure w SGB Mobile znajdziesz w przewodniku do aplikacji. |
![]() |
Bałtycki Bank Spółdzielczy informuje, iż z dniem 09.11.2020 r. wprowadza dla nowych klientów instytucjonalnych nowy Regulamin funkcjonowania kart kredytowych i charge dla klientów instytucjonalnych, z dniem 09.12.2020 r. dla dotychczasowych klientów instytucjonalnych nowy Regulamin funkcjonowania kart kredytowych i charge dla klientów instytucjonalnych. Uprzejmie prosimy o zapoznanie się ze zmienioną regulacją. W przypadku pytań lub wątpliwości do Państwa dyspozycji pozostają pracownicy Bałtyckiego Banku Spółdzielczego. |
![]() |
Bałtycki Bank Spółdzielczy informuje, iż z dniem 01.11.2020 r. wprowadza dla nowych klientów indywidualnych nowy Regulamin funkcjonowania kart kredytowych dla klientów indywidualnych, z dniem 01.01.2021 r. dla dotychczasowych klientów indywidualnych nowy Regulamin funkcjonowania kart kredytowych dla klientów indywidualnych. Uprzejmie prosimy o zapoznanie się ze zmienioną regulacją. W przypadku pytań lub wątpliwości do Państwa dyspozycji pozostają pracownicy Bałtyckiego Banku Spółdzielczego. |